• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Nytt arbete /Uc

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Jag har haft flertalet tjänster inom socialtjänsten och arbetat med utbetalningar och det har aldrig tagits någon UC. Har aldrig hört någon prata om det överhuvudtaget och är ingenting man gör i kommuner runtomkring där jag bor heller.

Så bra för Dig!
Mest troligt olika från kommun till kommun!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Någon som bytt jobb mycket i Stockholm som kan uttala sig om det? Jag överväger att söka nytt jobb men dras från det på grund av att jag har höga blanco, inga anmärkningar eller så. Jag skäms helt enkelt och vill inte behöva förklara varför jag har skulder.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 560
Mottagna reaktioner
6 143
Poäng
4 147
Någon som bytt jobb mycket i Stockholm som kan uttala sig om det? Jag överväger att söka nytt jobb men dras från det på grund av att jag har höga blanco, inga anmärkningar eller så. Jag skäms helt enkelt och vill inte behöva förklara varför jag har skulder.
Du behöver inte förklara varför du har skulder, det är din ensak.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Men är det inte konstigt att inte vilja ens kommentera det? Sätter det käppar i hjulet tror ni?

Varför skulle ens en arbetsgivare tänka tanken att kommentera det? Dom har sannerligen inte med Din privat ekonomi att göra... Bytt arbete har ja gjort flera ggr och det enda ja fått frågan om beträffande mitt privatliv har handlat om jag har familj & vad jag tycker om att göra på fritiden, intressen, hobbys, etc.
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Varför skulle ens en arbetsgivare tänka tanken att kommentera det? Dom har sannerligen inte med Din privat ekonomi att göra... Bytt arbete har ja gjort flera ggr och det enda ja fått frågan om beträffande mitt privatliv har handlat om jag har familj & vad jag tycker om att göra på fritiden, intressen, hobbys, etc.

Jag minns att för några år sedan var ju på intervju hos 3 och de skulle ta en kreditupplysning på mig om jag skulle bli erbjuden jobb och jag ville ha det innan de skulle gå vidare. Jag ville inte gå vidare men då vill de ju veta ens privatekonomiska situation. De sa att det ska mycket till att man inte får jobbet pga detta och även om man har betalningsanmärkning brukar det lösa sig.

Jag har ju dock inga betalningsanmärkningar.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 560
Mottagna reaktioner
6 143
Poäng
4 147
Men är det inte konstigt att inte vilja ens kommentera det? Sätter det käppar i hjulet tror ni?
Så länge pengarna/skulderna ej tillkommit pga brottslig verksamhet så har de ingen anledning att efterfråga varför du har skulder.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Jag minns att för några år sedan var ju på intervju hos 3 och de skulle ta en kreditupplysning på mig om jag skulle bli erbjuden jobb och jag ville ha det innan de skulle gå vidare. Jag ville inte gå vidare men då vill de ju veta ens privatekonomiska situation. De sa att det ska mycket till att man inte får jobbet pga detta och även om man har betalningsanmärkning brukar det lösa sig.

Jag har ju dock inga betalningsanmärkningar.

Vilken typ av arbete var det eftersom dom ansåg det vara nödvändigt med en kreditupplysning?!
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Vilken typ av arbete var det eftersom dom ansåg det vara nödvändigt med en kreditupplysning?!

Nu var detta ett tag sedan, men jag vill minnas att de sa att de gjorde detta som rutin på alla sina anställda.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Nu var detta ett tag sedan, men jag vill minnas att de sa att de gjorde detta som rutin på alla sina anställda.

Wow... unfreakinbelievable !!! :mad:
Känns oerhört integritetskränkande såvida inte tjänsten innefattar värdetransporter, hantering av cash, penga transaktioner, etc...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp